måndag 25 maj 2015

Teckningar till 3D.

Teckningar väcks till liv. 


Jag bara måste dela med mig av detta tips... det kanske inte är den mest pedagogiska appen men jag är helt säker på att även era barngrupper kommer att älska denna app. 


Och appen heter...

(fd Colarmix) 


När du kommer in i appen får du några val. 



Det övre valet låter dig se de bilder du kan välja mellan, här finns både gratis och betalbilder att titta på. För att skriva ut bilderna behöver man gå in på www.quivervision.com Tänk på att bara skriva ut bilder ur de samlingar som är gratis i appen, annars kan den inte läsa in bilderna vid nästa steg. 


När bilden är utskriven är det bara att låta barnen färglägga bilden,
när bilden är färdig är det dags för det magiska steget. 

Öppna appen och välj den nedre funktionen (play funktionen). 
 Se nedan


Ledsen att det var lite skakigt och tog ett tag att komma igång... visade sig vara svårare att filma mig själv filma än jag hade tänkt... 
Men visst är det coolt? I den nya uppdateringen av appen finns även alternativ där du kan trycka för att få din bild att låta eller utföra speciella effekter, hur coolt som helst. 
Kommentera gärna om du/ni prövar detta i er barngrupp och berätta hur de reagerade! :) 

// Malin 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar